Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Tylioji revoliucija sodo technikos rinkoje griauna stereotipus

Tylus technologinis perversmas vyksta ir sodo technikos rinkoje – elektrinius ir benzininius gaminius pamažu išstumia naujos kartos akumuliatorinė technika ir vejos robotai.
Nuotraukos

Automobilių pramonėje iki 2020 metų, prognozuojama, įvyks revoliucija, po kurios dauguma vairuotojų iš benzininių ir dyzelinių automobilių persės į elektromobilius. Šio proveržio simboliu tapo „Tesla“ pažadas sukurti elektromobilį, kuriuo bus galima skersai pervažiuoti JAV vos su vienu 20 minučių stabtelėjimu įkrauti bateriją. Tylus technologinis perversmas vyksta ir sodo technikos rinkoje – elektrinius ir benzininius gaminius pamažu išstumia naujos kartos akumuliatorinė technika ir vejos robotai.  Akumuliatorinė technika yra ateitis – įsitikinusi Švedijos gamintoja „Husqvarna“. 

Akumuliatorinė ir benzininė sodo technika. 10 skirtumų

Kaip prognozuoja pasaulinė sodo technikos gamybos lyderė Švedijos kompanija „Husqvarna“, remdamasi vartotojų apklausomis ir pasaulinėmis tendencijomis, akumuliatorinės sodo technikos populiarumas per artimiausius kelerius metus smarkiai išaugs ir netolimoje ateityje jos pardavimai net pranoks benzininių gaminių.

Šiuolaikinė akumuliatorinė technika savo savybėmis jau šiandien nenusileidžia benzininei, o kai kuriomis aplinkybėmis, pavyzdžiui, kai reikia lengvo, tyliai veikiančio įrankio, tinkamo ir darbui patalpose, ji apskritai yra nepamainoma.

Palyginę bet kurį – krūmapjovės, grandininio pjūklo, vejapjovės ar žoliapjovės – analogišką akumuliatorinį ir benzininį modelį, pasižymintį panašiomis techninėmis savybėmis, vartotojai pastebi 10 esminių skirtumų.

Akumuliatorinė sodo technika:

  •     veikia tyliai – dirbant ja galima susikalbėti su netoliese esančiaisiais
  •     lengvesnė – lengviau dirbti ir mažiau pavargstama
  •     vibracija – beveik nejuntama
  •     neišskiria teršalų – malonu dirbti ir transportuoti lengvuoju automobiliu
  •     beveik nėra eksploatacinių sąnaudų – 20 baterijos įkrovimų elektros sąnaudos siekia apie 0,6 Eur per metus (krūmapjovės ar vejapjovės)
  •     lengva užvesti – vienu mygtuko paspaudimu
  •     dirba „švelniau“ – pasižymi mažesniu agresyvumu, todėl lengviau atlikti kruopštumo reikalaujančius darbus (ir pjaunat žolę krūmapjove, ir dirbant su medžiu grandininiu pjūklu)
  •     lengva pakeisti bateriją – tai užtrunka vos akimirką, palyginus su benzino ir alyvos mišinio paruošimu ir bakelio pripildymu benzininiam įrankiui
  •     didesnė kaina – akumuliatorinio gaminio su baterija kaina didesnė nei analogiško benzininio modelio (neįskaičius būsimų išlaidų benzinui)
  •     ta pati baterija tinka kitiems „Husqvarna“ akumuliatoriniams gaminiams

Abejones išsklaido technikos bandymai

Geriausias būdas pajusti ir įvertinti, kuo skiriasi darbas benzininiu ir akumuliatoriniu įrankiu –  patiems išbandyti. Vartotojų atliktas dviejų skirtingų „Husqvarna“ krūmapjovių modelių – benzininės „Husqvarna 129 R“ ir akumuliatorinės „Husqvarna 536LiRX“ – testas išsklaidė abejones ir paneigė mitus, jog akumuliatorinė technika ne tokia galinga kaip benzininė. Šiuos du krūmapjovių, skirtų atlikti vienodo sudėtingumo darbus kieme, modelius išbandė vyrai, kurie pirmą kartą dirbo su akumuliatorine technika, ir moterys, kurios apskritai pirmą kartą paėmė krūmapjovę į rankas.

Vartotojų atsiliepimai

Artūras: „Su akumuliatorine žoliapjove dirbau pirmą kartą. Iš karto pasakysiu: sklypui, kur didesnę dalį vejos nupjaunu vejapjove, šiandien rinkčiausi akumuliatorinę žoliapjovę pakraščiams ir kitiems užkaboriams pašienauti. Kodėl?

Pirmiausia apie benzininės žoliapjovės minusus ir vieną pliusą: 1) žymiai didesnis triukšmas palyginti su akumuliatorine; 2) tenka kvėpuoti benzino ir alyvos dūmais ; 3) reikia nuolat rūpintis kuru ; 4) įrankis sunkesnis ir sudėtingiau valdomas; 5) vienintelis pliusas – didesnis pjovimo galingumas, kuris reikalingas, jei žolės plotas didelis ir ji peraugusi bei kieta. Akumuliatorinės privalumai: dirba žymiai tyliau, ekologiška, nesmirda vežti net lengvajame automobilyje, patogiau valdoma, nes lengvesnė. Dėl mažesnio agresyvumo ji labiau tinka nepersenusios žolės plotams šienauti“.

Rokas: „Prisipažinsiu, kad prieš bandydamas akumuliatorinę krūmapjovę į tokią techniką žvelgiau skeptiškai. Turėjau senos patirties su elektrine žoliapjove, tad visi sodo įrenginiai, į kuriuos nereikia pilti benzino, kėlė abejonių dėl savo galios ir patogumo. Buvau neteisus.

Pirmieji akumuliatorinės krūmapjovės pliusai išryškėjo gerokai iki darbo su ja pradžios: jokio kvapo, jokių rūpesčių dėl to, ar namie yra tepalų ir degalų. Akumuliatoriaus galios bandytame „Husqvarna“ modelyje užtenka per akis, kad įveikčiau pievą prie namų. Tiesa, pliusas buvo tai, kad turėjau atsarginį akumuliatorių, kas svarbu, jei nupjauti reikia didesnį plotą.

Benzininė krūmapjovė, bent jau vizualiai, atrodo galingesnė – palyginus su kitais modeliais nėra sunki, tačiau prie namų tokia nebūtina, sodyboje (bent jau manojoje) – nepamainoma.

Aistė: „Iki šiol buvau įsitikinusi, kad mosuoti krūmapjove – vyrų darbas, tačiau per dviejų – benzininės ir akumuliatorinės – krūmapjovių testavimą įsitikinau, kad tai įkandama užduotis ir moterims. Tiesa, dirbti benzinine krūmapjove buvo gerokai sunkiau nei akumuliatorine: benzininė krūmapjovė šiek tiek sunkesnė (tai ypač pasijautė, kai ant diržų kabojusį akumuliatorinį prietaisą, staiga pakeičiau benzininiu), be to, man pačiai nepavyko jos užvesti (prireikė vyrų pagalbos), sudėtingiau buvo ir ją valdyti, reguliuoti galingumą. Akumuliatorinė krūmapjovė prie rankų „lipo“ kur kas labiau, ja dirbti buvo maloniau, lengviau, ir pati jaučiausi saugiau“.

Ieva: Niekada iki šiol nesu pjovusi žolės krūmapjove, tačiau išbandžiusi šiuos du gaminius, įsitikinau, kad šis darbas nėra jau toks sunkus, kaip maniau. Be jokios abejonės, su akumuliatorine krūmapjove dirbti kur kas maloniau: ji veikia ne ką garsiau nei barzdaskutė, todėl gali susikalbėti su esančiais netoliese. Be to, palyginus su benzinine, nejuntama vibracija, o baigęs pjauti žolę lieki švariais batais ir kelnėmis. Su benzinine man prireikė daugiau laiko apsiprasti, be to, ją užvesti be vyro pagalbos moterims gan sudėtinga. Vis tik, akumuliatorinė krūmapjovė labiau pritaikyta moterims“.

Žemaičiai – imliausi technikos naujovėms

Kaip pastebi „Husqvarna“ prekybos atstovai Žemaitijoje, žemaičiai – imliausi naujoms technologijoms. Net 70 proc. visos parduodamos vejos priežiūros technikos šiame regione sudaro robotai vejapjovės.

„Kalbant apie akumuliatorinę techniką, pastebime, kad žmones kol kas gąsdina kainų skirtumas – akumuliatoriniai gaminiai brangesni, tačiau jų eksploatacija – pigesnė. Į akumuliatorinius gaminius palankiau žiūri robotų vejapjovių savininkai, kurie jau yra įsitikinę technologijų nauda. Jiems svarbus paprastesnis technikos valdymas, tylesnis veikimas. Dažnai žmonės, nusipirkę vieną gaminį, po kurio laiko įsigyja ir antrą. Tuo labiau, kad visiems gaminiams tinka tas pats akumuliatorius. Ilgainiui tikrai nutiks taip, kad benzininius gaminius pakeis akumuliatoriniai. Į naujoves žmonės visuomet žiūri skeptiškai, nepatikliai. Dažnai to priežastis būna iki tol turėti nekokybiški, kiniški, įrankiai“, - pastebi Raimondas Gedvilas, „Husqvarna“ prekybos atstovas Šilalėje ir Klaipėdoje.

Istorija mėgsta dėsningumus – maždaug kas 100 metų kylančios inovacijų revoliucijos, senąsias sodo technikos technologijas paverčia muziejiniais eksponatais. 1830 m. sukurta mechaninė žoliapjovė pakeitė dalgius, 1890 m. išrastą benzininę vejapjovę 2016 m. galima pakeisti akumuliatorine. Ir jei šiandien dar ne kiekvienas lietuvis gali iš savo benzininio automobilio persėsti į „Tesla“ elektromobilį, tai su akumuliatorine „Husqvarna“ technika jau šiandien galima išeiti į „trasą“.