Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Naujasis „Nissan Note“

Lyginant su ankstesne karta, naujasis „Note“ man atrodo gražesnis, patrauklesnis ir
Nuotraukos

Naujasis „Nissan Note“ mūsų rinkoje pasirodė dar ne taip seniai, o mums jau pasitaikė galimybė keletą dienų praleisti prie šio įdomaus automobiliuko vairo.


Lyginant su ankstesne karta, naujasis „Note“ man atrodo gražesnis, patrauklesnis ir, dėl išryškintų šoninių linijų, kurios turi teigiamos įtakos automobilio aerodinaminėms savybėms, veržlesnis. Matosi, kad dizaineriai ir konstruktoriai, kurdami naująjį modelį, pasistengė, bendrą naujovišką automobilio išvaizdą paryškindami dailiais rūko žibintais, smarkiai palenktu priekiniu stiklu ir neįprastos formos galiniais žibintais.

Vizualiai „Nissan Note“ atrodo mažas, tačiau tai – tik iliuzija. Viduje, kaip ir ankstesnės kartos modeliai, „Note“ labai erdvus. Vietos užtenka tiek priekinių, tiek ir užpakalinių sėdynių keleiviams, netrūksta erdvės ir virš galvos.

Be to, kadangi užpakalinės durelės atsidaro 90 laipsnių kampu, į „Note“ bus patogu ne tik įsėsti patiems, bet ir į kėdutę sodinti vaikus.

Salone gausu kišenėlių ir stalčiukų smulkiems daiktams – naudingai paskirstyta erdvė žavi nuo pat pirmosios „Note“ kartos. Bagažinės tūrį galima padidinti sulanksčius užpakalinę sėdynių eilę.

Vairuotojo vieta, kas svarbu tolimose ar dažnose kelionėse, patogi; prisitaikyti ją savo poreikiams gali skirtingo kūno sudėjimo žmonės, tačiau centrinis ranktūris-daiktadežė visgi galėtų būti kiek ilgesnis arba turėti slankiojantį viršų. Dabar jis buvo... nepatogus. Taip pat norėtųsi, kad tokiame, įvairiausių modernių technologijų kupiname automobilyje kaip „Note“, borto kompiuterio valdymas būtų sumontuotas patogiau – ant vairo arba iškart už jo. Dabar, norint pasitikslinti kuro sąnaudas ar gauti kitą „darbinę informaciją“, tenka spaudyti kairėje spidometro pusėje sumontuotą mygtuką. Suprasčiau, jei vairas būtų visiškai tuščias, bet jame atsirado vietos ir garso reguliavimui, ir kelionės kontrolės bei telefono mygtukams, ir vietos dar liko...

 

Maloni smulkmena – „Note“ spidometras turėjo apšvietimo reguliavimo svirtelę. Daugumoje modernių automobilių spidometras visada šviečia vienodai intensyviai, „Note“ vairuotojui palikta galimybė pačiam reguliuotis apšvietimo intensyvumą.

Kalbant apie technologines naujoves, „Nissan Note“, kaip tikras „japonas“, turi kuo pasigirti. Dabar madinga būti „žaliam“, tačiau toli gražu ne visuose automobiliuose „Eco“ režimas yra aiškiai juntamas. „Note“ šiuo atveju priekaištų nėra – važiavimas „Eco“ režimu akivaizdžiai skiriasi. Važiuojant įprastu režimu, automobilis kiek staigesnis ir dinamiškesnis, įjungus „Eco“ režimą, jis tampa gerokai ramesnis ir lėtesnis. Pasikeičia ir spidometro apšvietimas – viršuje užsidega šviesiai mėlyna juostelė, po kuria, priklausomai nuo vairavimo stiliaus, didėja arba mažėja „žalumą“ rodanti žydra juosta, centriniame ekranėlyje įsižiebia ekologiško akceleratoriaus naudojimo indikatorius.

Dar viena „Note“ naujovė – aklosios zonos indikatorius, fiksuojantis ne tik galimai nepastebėtas transporto priemones, bet ir... vaiduoklius. Skamba keistai, tačiau važiuojant per lietų aklosios zonos indikatoriai ne kart mirksėjo visiškai tuščiame kelyje. Pasikalbėjus su atstovais sužinojau, kad per lietų ant daviklių galėjo patekti lietaus lašų, į kuriuos šiuo atveju sistema ir sureaguodavo. Taigi, nors „elektroninės smegenys“ ir labai gudrios, kartais verčiau pasikliauti savo akimis ir ausimis.

Bandytas „Note“ turėjo ir indikatorių, informuojantį apie užvažiavimą ant kelius skiriančių juostų, tačiau kad ir kiek erzinau šią sistemą, sulaukiau tik perspėjamo mirksėjimo ir cypčiojimo. Ultimatumo – stot ir pailsėt –, kaip kad elgiasi kai kurie kiti automobiliai, „Note“ sistema nepateikė.

Bene naudingiausias „Note“ privalumas (jei tik tinkamai jį išnaudoti) – 360 laipsnių kampu „matanti“ parkavimosi kamera, su kuria jau teko susipažinti prieš kiek anksčiau vykusį „Note“ pristatymą. Kamerą galima įjungti pačiam, paspaudus mygtuką „Camera“ arba ji įsijungia įjungus atbulinės eigos pavarą. Ekrane matai ne tik vaizdą už automobilio, bet ir galimą automobilio trajektoriją, kuri keičiasi sukant vairą.

Tiesa, kaip ir kituose „Nisaan“ modeliuose, kamerai įsijungti reikia keleto sekundžių, tad jei planuojate važiuoti atbulomis, ramiai užveskite variklį, palaukite, kol „pabus“ visos sistemos ir kamera pradės rodyti, nes tų kelių „nematymo“ sekundžių visiškai užtenka užkliudyti kokį laiku nepastebėtą automobilį...

Taip pat reiktų žinoti, kad lyjant kameros rodys ne tik aplinką, bet ir... juose teliuškuojantį vandenį, tad bendras vaizdas gali būti kiek iškreiptas. „Nissan“ reiktų pagalvoti apie geresnę daviklių hidroizoliacija, o vairuotojams – pasipratinti prie skirtingai perteikiamų kamerų vaizdų.

Be šių sistemų, „Note“, kaip ir priklauso tipiškam „Nissan“, turėjo palydovinę GPS sistemą, „Bluetooth“, „iPod/iPhone“ ir USB lizdus.

Kiek liūdnokai bendrame spalvingų naujovių paveiksle atrodo senoji, oranžine spalva šviečianti klimato kontrolės sistema. Viskas čia suprantama, aišku, bet... nebedžiugina.

„Nissan Note“ pirkėjai galės rinktis vieną iš dviejų benzininių arba dyzelinį variklį. Bandytas modelis turėjo trijų cilindrų 1,2 l 98 AG variklį ir 5 pavarų mechaninę PD. Mums trys cilindrai vis dar skamba neįprastai, tačiau naujos technologijos dar kartą įrodė, kad šiuo atveju svarbu ne dydis. „Note“ tokio variklio visiškai užtenka ir jis niekuo nenusileidžia keturis cilindrus turintiems analogams. Važiuojant tiek mieste, tiek ir užmiestyje neviršijant leistino greičio, variklis dirba ganėtinai tyliai, patikimai, jokių papildomų vibracijų ar kitų nepatogumų nekyla. Aišku, dinamikos stebuklų tikėtis nereiktų, bet, pasak gamintojo atstovų, „Note“ kurtas kaip šeimyninis, ekonomiška automobilis. Toks jis ir yra. Per kelias bandymų dienas vidutinės kuro sąnaudos sukosi apie 5 l/100 km, pasistengus, jas ramiai galima sumažinti dar kokiu 0,5 l/100 km.

Tikėtina, kad kuro sąnaudas pavyktų sumažinti  ir perpratus akceleratoriaus veikimą. Reikalas tas, kad „Note“ akceleratorius tarsi guminis – spaudi ir kyla abejonės ar tikrai spaudi tą, ką reikia, nes viskas veikia sulėtintai. Ta pati keista reakcija ir atleidus akceleratorių – koja nuo jo jau nuimta, o apsukos neskuba mažėti. Pasak „Nissan“ atstovų, taip viskas ir turi veikti, tačiau prie tokios akceleratoriaus reakcijos dar reikia pasipratinti ir įvertinti tai rengiantis manevrams. Negaliu sakyt, kad tai – trūkumas. Tiesiog, kiek neįprasta. Išvis apie trūkumus šiuo atveju kalbėt sunku – automobilis užtektinai manevringas, puikiai laikosi kelyje, tvarkingai klauso vairo.

Naujasis „Nissan Note“, kaip ir jo pirmtakas – tikras šeimyninis automobilis, puikiai tinkantis kasdieniam važinėjimui į darbą ar išvykoms su šeima prie jūros. Jis erdvus, saugus, ganėtinai ekonomiškas ir manevringas. Stebuklų jame sunku bus rasti, tačiau nebus ir nusivylimų. „Note“ turi visą tai, ko statistiniam vairuotojui reikia kiekvieną dieną.

 

„Nissan NOTE“ 5d, 1.2 l DIG-S 98 AG MT

MATMENYS 

Aukštis

1 530 ( 1 535 su stikliniu stogu) mm

Ilgis

4 100-4 140 mm

Plotis

1 695 mm

Bagažinės tūris (VDA litrų)

295-381

Tarpuratis

2 600 mm

Priekinė tarpvėžė

(15"/16") 1 480/1 470 mm

Galinė tarpvėžė

(15"/16") 1 485/1 475 mm

VARIKLIS 

Maks. variklio galia

72 (98) kW(AG)/aps.min

Maks. sukimo momentas

147/4400 Nm/aps./min

DINAMIKA 

Pagreitėjimas nuo 0 iki 100 km/h

11.7 s

CO2 emisija

99 g/km

Kuro sąnaudos mieste ir užmiestyje

4.3 L/100 km

Kuro sąnaudos užmiestyje

3.8 L/100 km

Kuro sąnaudos mieste

5.2 L/100 km

Maks. greitis

181 km/h

SVORIS 

Naudinga apkrova

395 kg

Bendroji automobilio masė

1 570 kg

 

Lentelė Faktoauto.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt