Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Naujoji „Opel Corsa“ – dabar ir varoma dujomis

Iš pirmo žvilgsnio automobilis su dujine įranga nieko nesiskiria nuo įprastos penkiadurės „Corsa“
Nuotraukos

Su naująja „Opel Corsa“ prim.lt skaitytojai jau yra neblogai pažįstami – esame išbandę ir aprašę tiek penkiadurį modelį, tiek trijų durų automobilio versiją. Atrodytų, kuo dar gali nustebinti šis nedidelis, tari specialiai miestui sukurtas, automobilis? Pasirodo, gali, nes nuo šiol „Opel Corsa“ siūlomas ir su gamykline dujine įranga, kuri gerokai padidina „Corsa“ įveikiamą atstumą.

 

Iš pirmo žvilgsnio automobilis su dujine įranga nieko nesiskiria nuo įprastos penkiadurės „Corsa“ versijos – ir išoriškai, ir viduje automobilis – puikus modernaus pramoninio dizaino pavyzdys: detalės apgalvotos, viskas – savo vietoje ir lengvai pasiekiama. Į akis iškart krenta ganėtinai didelis, lietimui jautrus, tačiau visgi kiek mažokai funkcijų turintis ekranas, kurio galimybėmis pilnai gali pasinaudoti tik išmaniųjų telefonų savininkai. Reikia susitaikyti, kad kitaip ir nebus, nes daugiau funkcijų turi ir turės tik brangesni „Opel“ modeliai.

Tiesa, šį kartą „Corsa“ „Bluetooth“ nelabai norėjau draugauti ir su mano visai neišmaniu telefonu – dvi dienas tvarkingai veikusi, paskutinę bandymų dieną sistema kategoriškai atsisakė telefoną prijungti. „Opel“ atstovai pripažino, kad panašių nusiskundimų yra buvę, tad reikia tikėtis, kad gamintojas atkreips į tai dėmesį.


Pasidairius daugiau galima pastebėti, kad „Corsa“ turi ne tik šildomą vairą – funkciją, labai praverčiančią mūsų nenuspėjamame klimate, bet ir šildomą priekinį stiklą. Ne nupučiamą, o šildomą – priekinis stiklas išvagotas smulkiais šildymo elementais, kurie puikiai atlieka savo funkciją.

Sėdint automobilyje, skirtumą tarp benzininės ir versijos su LPG galima pastebėti nebent iš poros smulkių detalių – mygtuko su užrašu „LGP“, leidžiančiu pačiam įjungti/išjungti dujas ir papildomos degalų indikatoriaus skalės, kuri rodo tiek dujų, tiek ir benzino likutį.

 

Dujų balionas saugiai paslėptas bagažinėje – jis užėmė atsarginio rato vietą, dujų įpylimo anga sumontuota greta degalų bako ertmės, tačiau norint įsipilti dujų teks įsukti papildomą vožtuvą. Procedūra nėra sudėtinga, tačiau, kiek teko pastebėti, tokios perspektyvos ne visada žavi vairuojančias moteris.

Modelis turėjo platų, elektra valdomą panoraminį stogą, kuris kelionėse visada žavi vaikus, tačiau galiniai langai, buvo ir bus, su mechaninėmis rankenėlėmis. Norint neleisti gale sėdintiems keleiviams darinėti langų, panašu, tektų rankenėles tiesiog nusukti. Keistokas sprendimas.

Tikėtina, kad „Corsa“ automobiliu bus važiuojama daug ir dažnai. Jis – ganėtinai talpus, vietos, nepaisant dujinės įrangos, lieka ir bagažinėje. Pats tas kasdienėms kelionėms į darbą, vaikų darželį ar mokyklą.

Esant reikalui, galima nulenkti galinės sėdynių eilės nugarėles ir tada bagažinė dar labiau padidėja. Praktika rodo, kad tokiu atveju net mažų automobilių užtenka pervežti ganėtinai dideliam daiktų kiekiui.

Kelyje dujinė „Corsa“ elgėsi panašiai kaip ir jos penkiaduris „giminaitis“, tačiau kiek nustebino „elektroninių smegenų“ elgesys. Automobilyje sumontuota ženklų stebėjimo sistema, visą laiką tvarkingai stebėjusi kelio ženklus ir informuodavusi apie pasikeitimus, kažkodėl nusprendė, kad per Biržus galima važiuoti 100 km/val. greičiu. Būtent tokio ženklo projekcija buvo matoma kertant šį Šiaurės Lietuvos miestelį. Gerai, kai žinai, kad leistinas greitis miestuose būna 50 – 60 km/val., o kaip reiktų elgtis su mūsų KET nesusipažinusiam užsieniečiui?

Dar viena problema, kurią esu pastebėjęs ir kituose biudžetiniuose modeliuose – keistas „aklosios zonos“ sistemų veikimas esant prastesniam orui. Lyjant lietui sistema kurį laiką fiksavo „vaiduoklius“, o vėliau pareiškė, kad išvis išsijungia.

Turint omenyje, kad tokia pagalba vairuotojui labiausiai reikalinga esant prastam orui, o stoviniuoti kas kelis kilometrus ir valyti daviklius nėra labai malonus užsiėmimas, gamintojui reiktų pagalvoti apie geresnę apsaugą nuo prastų oro sąlygų.

Bandytoje „Corsa“ versijoje buvo apstu opcijų, retai sutinkamų kituose kompatiškuose modeliuose – apie išvažiavimą iš savo juostos perspėjanti sistema, indikatorius informuojantis apie galimą susidūrimą, atstumą palaikanti sistema bei galinio vaizdo kameros. Visos sistemos – naudingos, tačiau, tarkim, juostų kontrolės sistema, kad ir kiek kartų užvažiuotum ant skiriamosios juostos, tik piktai supypsi, pakeičia indikatoriaus spalvą, tačiau nesiima jokių „aktyvių“ veiksmų.

Apie susidūrimą informuojantis indikatorius irgi veikia pagal savo algoritmą ir kartais perspėjančios lemputės užsidengdavo visai nepavojingoje situacijoje. Detalės, tačiau norėtųsi, kad viskas veiktų kiek tvarkingiau.

 

Pradžiugino mechaninės pavarų dėžės ir sankabos veikimas – diskų susijungimas aiškiau juntamas, tad automobilis lengvai pajuda iš vietos tik spustelėjus akceleratorių. Pavaros persijungia lengvai ir tiksliai, dinamikos automobiliukui užtenka, tad miestui ar geriems, magistraliniams keliams naujoji „Corsa“ – pats tas. Išvažiavus į kaimo keliukus, reiktų vairuoti atidžiau. Tiek anksčiau bandytas triduris modelis, tiek dabartinis, penkiaduris prastame, nenuvalytame keliuke kiek „plaukiojo“, buvo juntama ir didesnė dalis kelio nelygumų. Kita vertus, kai tuo pačiu keliu teko važiuoti kai jį nuklojo sniegas, automobilis elgėsi žymiai geriau.

 Grįžtant prie pagrindinio bandytos „Corsa“ akcento – gamyklinės dujų sistemos, reikia pripažinti, kad gamintojai sakė tiesą – dujinė versija gali nuvažiuoti beveik du kartus toliau negu benzininis analogas, o įvertinus dabartines dujų kainas, akivaizdu, kad daugiau važinėjant tai labai apsimoka. „Corsa“ su 1,4 l 90 AG varikliu ir 5 pavarų mechanine pavarų dėže, mišriu režimu 100 km kelio naudojo 7,1 l dujų. Gamintojo deklaruojamos sąnaudos – 6,9 l/ 100 km. Važiuojant dujomis į atmosferą išmetama 13 proc. mažiau teršalų, azoto oksido išmetimas, lyginant su benzininiu analogu, sumažėja beveik 80 proc. Žiūrint į rodiklius, supranti, kad nereikia ir elektromobilio. „Žalias“ gali pasijausti ir vairuodamas „Opel Corsa“. Tai – dar vienas, nebrangaus, patogaus, erdvaus ir nemažai opcijų turinčio automobiliuko pliusas, kurį jau pastebėjo Vakarų Europos vairuotojai ir, panašu, netruks pastebėti ir mūsų tautiečiai.

 

Prim.lt