Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Opel Mokka X – ką reiškia ši abreviatūra?

Su Opel Mokka porą kartų jau teko susidurti, o štai prie Mokka X vairo
Nuotraukos

Su Opel Mokka porą kartų jau teko susidurti, o štai prie Mokka X vairo sėdau pirmą kartą, tad buvo smalsu sužinoti, ką reiškia tas „X“. Pasirodo, viskas paprasta. Nuo šiol Opel „X“ raide žymės visus savo krosouverius. Dar šiais metais, jei niekas nepasikeis, rinkoje turėtų pasirodyti nedidelis automobilis Crossland X, kuris irgi bus krosouveris.

Lyginant su pirmtaku – tiesiog Mokka, Opel Mokka X tapo gražesnis ir patrauklesnis. Visiškai pakeistas priekis suteikia automobiliui tam tikro akiplėšiškumo, kėbulo linijos tapo ryškesnės, proporcijos – harmoningesnės. Aukščiausios sąrangos modeliai dabar gali turėti ir AFL LED žibintus su 9 galimais apšvietimo variantais. Naujove yra ir galiniai, šviesos diodų, žibintai.

Pasikeitimai apėmė ne tik modelio „X“ išorę, bet ir vidų. Tarkim, kad ir priekinė panelė. Anksčiau ji tiesiog buvo, o dabar tapo elegantiška ir išvaizdžia. Be to, dingo nemažai anksčiau bendrą vaizdą kiek gadinusių mygtukų. Gyvenimas nestovi priekyje ir morališkai senstančius mygtukus ir rankenėles sėkmingai keičia multimedinis IntelliLink kompleksas su lietimui jautriu ekranu, navigacija, Apple CarPlay ir Android Auto palaikymu bei galimybe dalintis su keleiviais internetu per Wi Fi.

Aukštesnės sąrangos versijose galima sutikti ir 4,2 colių spalvotą ekraną, kuriame palikta apsčiai vietos papildomai informacijai. Visą bendrą teigiamą įspūdį puikiai „įrėmina“ beraktė atrakinimo bei užvedimo sistema, juostų stebėjimo ir atstumą iki priešais važiuojančios transporto priemonės kontroliuojančios sistemos ir galinio vaizdo kamera. Akivaizdu – kas anksčiau buvo prieiname tik Premium segmento pirkėjams, šiandien tampa įprasta ir ekonominės klasės modeliams.

Pertvarkant priekinį panelį, iš čia dingo viena daiktadežė, tačiau sunkumų tai nesudaro. Nišų, lentynėlių ir kišenėlių daiktams Mokka X užtektinai.

Vietos gausa nesiskųs ir daiktus išsikaišioję keleiviai, kurie nuo šiol galės mėgautis ir patogesnėmis sėdynėmis. Vairuotojo „darbo vieta“ ne tik valdoma elektra ir turi įvairių papildomų funkcijų, bet ir džiugina ištraukiamomis pagalvėlių sekcijomis. Ilgoje kelionėje pastaroji funkcija labai pravertė.

Opel pastaraisiais metais daug dėmesio skyrė savo modelių ergonomikai ir patogumui, tačiau pasirodęs Mokka X visą tai kilstelėjo į naują lygį. Kokybiška apdaila, minkštu plastiku ir malonia liesti oda džiuginantis salonas taip ir traukia pasilikti jame kaip galima ilgiau.

Beveik idealu, tačiau norint galima prisikabinti prie greitai dulkėmis pasidengiančių blizgančių paviršių ir plataus, per visą saloną einančio, transmisijos tunelio. Gale dėl šios priežasties patogiai jausis tik du suaugę keleiviai. Bet čia jau nieko nepadarysi – varantys galiniai ratai pasiima savo.

Maloniai nustebino ir modelio „X“ bagažinė – ir vietos daugiau, negu atrodo iš pirmo žvilgsnio, ir įkėlimo aukštis nedidelis. Kaip ir įprasta tokiuose modeliuose, padidinti bagažinės tūrį galima sulanksčius antros eilės sėdynes, kurių nugarėlės su bagažinės grindimis sudaro lygų paviršių.

Visgi, paprastai, automobilius žmonės perka ne kad juos „matuotusi“, o tam, kad keliautų. Gal tiesiog eilinis sutapimas, gal savita Opel, kuris pažinčiai su naująją Insignia pasirinko Pažaislio vienuolyną, aura, tačiau sėdus prie Opel Mokka X vairo supratau, kad norisi važiuoti ir važiuoti. Taip su 1,4 l 150 AG benzininį turbininį variklį, 6 pavarų APD ir visų keturių varančių ratų sistemą turinčiu automobiliu nulėkėme iki lietuviams įprasto „atskaitos taško“ – pajūrio, pakeliui aplankydami daugeliui girdėtus, bet ne visų regėtus Dionizo Poškos „Baublius“. Pastaroji vieta verta atskiro pasakojimo, tad ten dar būtinai teks sugrįžti. Galbūt, su kokiu kitu, kelionėms puikiai tinkančiu, Opel modeliu.

Kelionėje naujovė nudžiugino puikia salono garso izoliacija, automatinė pavarų dėžė pavaras perjunginėjo tiksliai, variklis, važiuojant ramiai, ne tik dirbo beveik negirdimai, bet ir veikė ganėtinai ekonomiškai – nelakstant ir per daug nebandant Mokka X „visureiginių“ savybių, 700 km kelionei beveik užteko vieno degalų bako. Vidutinės dviejų dienų benzino sąnaudos buvo tik 6,5 l /100 km. Aišku, mieste ar važiuojant režimu „gazas dugnas“, sąnaudos būtų gerokai didesnės. Tik toks vairavimo stilius, šiuo atveju, nelabai pasiteisintų.

Mokka X yra krosouveris, o ne sportinio tipo modelis kaip, tarkim Opel Corsa OPC, kuris labiau tiktų „gatvių karams“. Mokka X reiktų vertinti kaip didesnio pravažumo šeimos transporto priemonę, kuria norisi važiuoti daug, važiuoti saugiai ir, gal, atskirais atvejais pasukti į kiek prasčiau prižiūrėtus ir duobėmis nusėtus keliukus. Šias funkcijas Mokka X atlieka be priekaištų, tad tiek važiavimas magistralėje, tiek nuotykių paieškos dulkėtuose kaimų keliukuose jokių nepatogumų nesukėlė – automobilis klusniai klausė vairo su elektriniu stiprintuvu, kiek kietoka, tačiau tiksli ir mažesnes duobutes sugerianti pakaba užtikrino, kad krosouveris tvarkingai, be didesnių pokrypių, įveikdavo ir ganėtinai staigius posūkius, aukšta prošvaisa apsaugojo nuo nemalonių kontaktų su kelio nelygumais, tad jame patogiai jautėsi ne tik vairuotojas, bet ir keleiviai.

Papriekaištauti būtų galima nebent dėl saugumo sistemų veikimo. Tarkim užvažiavimą ant linijų stebinti sistema, porą kartų tyčia išsukus iš savo juostos nerodant posūkių, tiesiog nustojo į tokį manevrą reaguoti. Prisiminus modelius, kuriuose panaši sistema pati palaikė važiavimo trajektoriją ir neleido nukrypti nuo kelio, tokia Mokka X „elektroninių smegenų“ apatija kiek nuvylė.

Kaip ir ypatingai jautriai į šalikelėje stovinį automobilį sureagavusi perspėjimo apie susidūrimą sistema. Viskas suprantama, kai ji suveikia realioje situacijoje, bet kam du kartus iš eilės sureaguoti į tiesiog stovinčią transporto priemonę, su kuria tu prasilenki? Šiuo atveju siekis apsaugoti vairuotoją ir automobilį kaip tik galėjo tapti problemų priežastimi. Kita vertus, žinant tokius Mokka X „elgesio“ niuansus, jiems galima iš anksto pasiruošti. O daugiau kabinėtis kaip ir nėra prie ko.

Opel Mokka X – erdvus, talpus, gan aukštas ir nemažai įdomių savybių turintis automobilis. Jis, ypač versijos su APD, tinka tiek kasdienėms kelionėms, tiek išvykoms į gamtą.

Išvykoms, o ne bekelių šturmui, nes, nepaisant 4x4 ratų sistemos, Mokka X yra tipiškas miesto „visureigis“, galintis tiek pat, kiek ir kiti šio segmento atstovai. Daugumai statistinių vairuotojų to visiškai užtenka, tad labai tikėtina, kad konkurencija sparčiai populiarėjančiame miesto krosouverių, arba, kaip jį įvardina vienas iš rinkos tyrimais užsiimančių portalų – mažų pseudovisureigių ir visureigių – segmente tik dar labiau sustiprės. Kaip jame seksis Mokka X? Manau, sužinosime per artimiausią kolegų iš autoplius.lt rengiamą ketvirčio apžvalgą jau šį rudenį.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt