Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Renginių
Video
Katalogo kategorijų

Ugdymą skatinančios sąveikos

Darželio, kaip ugdymo institucijos veikla, grindžiama visų narių bendravimu ir bendradarbiavimu. Mes nuolat sąveikaujame vieni su kitais perduodami savo patirtį, jausmus, darydami įtaką vieni kitų mintims, veiksmams.
Nuotraukos

Darželio, kaip ugdymo institucijos veikla,  grindžiama visų narių bendravimu ir bendradarbiavimu. Mes nuolat sąveikaujame vieni su kitais perduodami savo patirtį, jausmus, darydami įtaką  vieni kitų mintims, veiksmams. Siekiant  efektyvaus  vaikų ugdymo, labai svarbūs yra šeimos ir  darželio santykiai. Taigi, galima teigti, kad  ugdymo proceso kokybę  lemia sąveika su  ugdymo įstaigą lankančių vaikų tėvais.

Iš savo patirties galiu teigti, kad  įprastos sąveikos su tėvais formos (tradiciniai susirinkimai kaip pedagogo monologas, trumpalaikiai pokalbiai)  neduoda gerų rezultatų  vaikų ugdymo srityje. Naujos darbo formos su tėvais  kelia susidomėjimą   vaikų ugdymo kokybe.

Apmąsčius savo  darbo su tėvais patirtį  išryškėjo trys  kryptys, kurios yra pamatas sėkmingom sąveikom.  Kiekvienai  krypčiai yra parinktos galimos darbo  su tėvais formos.

Taigi, tėvų ir pedagogų sąveikos kryptys:

  • Pedagoginis tėvų švietimas.
  • Tėvų įtraukimas į grupės gyvenimą.
  • Tėvų ir vaikų partnerystė.

PEDAGOGINIS TĖVŲ  ŠVIETIMAS


Pedagoginis tėvų švietimas vykdomas  per  “aktyvius” tėvų susirinkimus.  Tai reišia, kad tėvų susirinkimų metu tėvai yra aktyvūs dalyviai. Jie atlieka užduotis, susijusias su jų vaiku, šeima. Žaidžia žaidimus, kurie padeda suprasti vaiko padetį. Rašo laiškus vaikams, piešia, pristato savo mintis ir t.t.
Pedagoginis tėvų švietimas galimas  per  parengtus  lankstinukus, atmintines, laiškus. Svarbu, kad informacija būtų pateikiama trumpai, suprantamai, aiškiai.

Pasiteisinusi  tėvų švietimo forma yra  biblioteka tėvams. Tai surinkti straipsniai,  psichologinė- pedagoginė  literatūra, aktuali informacija, vaiko raidos gairės ir t.t. Tėvai  turi galimybę  susipažinti su nauja informacija, pareikšti savo nuomonę bibliotekos atsiliepimuose.

Stendai apie tėvų  teises, pareigas, teisės aktų  pristatymai  suteikia tėvams formalios informacijos.Svarbu, kad informacija būtų nuolat keičiama, netradiciškai  pateikiama.

Įdomi  darbo su tėvais forma, priskirama pedagoginiam tėvų švietimui yra “judantys aplankai”. Tėvai turi galimybę  išsinešti į namus pateiktą  informaciją. Svarbu, kad  informacija būtų  susisteminta, aktuali, patraukliai pateikta. Apkeliavęs daugumą šeimų aplankas grįžta į grupę. Vėliau organizuojamos diskusijos, rašomi atsiliepimai, teikiami pasiūlymai.

Pedagoginis tėvų švietimas vykdomas  per vizitines korteles. Jose gali būti pateikiama  informacija apie darželio darbą, ugdymo programą, papildomas paslaugas. Svarbu informacijos susisteminimas, patrauklumas, konkretumas.

Apvalus stalas” ar klausimų-atsakymų vakarai taip pat  priskiriami pedagoginiam tėvų švietimui. Šių formų darbo su tėvais sėkmė priklauso nuo pedagogo kompetencijos, tėvų išprusimo.

TĖVŲ  ĮTRAUKIMAS Į GRUPĖS GYVENIMĄ


Tėvų įtraukimas į grupės gyvenimą vykdomas  per   atvirų durų dienas. Atvirų durų dienos padeda tėvams susipažinti su grupės aplinka, emociniu klimatu, auklėtojų darbo stiliumi, vaikų-pedagogų-tėvų tarpusavio santykiais. Būvimas kartu  suteikia vaikams saugumo ir pasitikėjimo  jausmus.

Labai pasiteisina  išvykos-atradimai su  ugdytiniais ir jų tėvais į žymias vietas, muziejus, įmones ir t.t. Ši  sąveikos forma  leidžia įgytas žinias pritaikyti praktikoje, pagilinti jau turimą žinių bagažą. Išvykos-atradimai pagerina vaikų ugdymo kokybę, tvirtėja  šeimos ir darželio ryšiai, atsiranda abipusis tėvų ir pedagogų  pasitikėjimas.

Tėvų įtraukimas į grupės gyvenimą vykdomas  per   šventes, vakarones,  arbatos ”valandėles” ir t.t. Jų  metu  vaikai, tėvai ir pedagogai bendraudami, žaisdami, muzikuodami pradeda labiau pasitikėti vieni kitais, sužino daug naujo.

Pasiteisinusi  sąveikos forma yra tėvų kvietimas grupėje pasidalinti ypatingais sugebėjimais, patirtimi, pateikti specifinių žinių. Tokia veikla įtraukia tėvus ir vaikus į bendrą veiklą ir tarsi “priverčia” suaugusiuosius bendrauti su vaikais. Svarbu, kad pedagogas sudarytų tinkamas sąlygas  situaciniam-dalykiniam bendravimui, skatintų tėvus veikti kartu su grupe. Taip pat tėvai gali padėti pasiruošti ugdomąjai veiklai (parūpinti knygų, priemonių, pagaminti ir t.t.).

TĖVŲ IR VAIKŲ  PARTNERYSTĖ


Šia tėvų ir pedagogų sąveika siekiama  įtraukti tėvus į vaikų ugdymo procesą. Tėvai su vaikais  namuose įgyvendina praktines užduotis, kurios reikalauja iš vaiko praktinių įgūdžių (papasakoti, nupiešti, priklijuoti ir t.t.).

Viena iš galimų sąveikos formų yra  išleidimas šeimyninių laikraštukų, lankstinukų, plakatų. Tėvai gali susijaudinti dėl papildomų užduočių. Tačiau pedagogas turėtų paaiškinti, kam reikalingos šios užduotys. Kuriant pozityvią partnerystę tarp tėvų ir pedagogų labai svarbus supratimas ir pasitikėjimo atmosfera. Tėvų  pagalba,  patarimas yra be galo naudingas, nes vaikas jaučia artimo žmogaus paramą.    Vaikai  su  malonumu įsijungia į “namų darbus”: kerpa, piešia, rašo, kopijuoja ir t.t.

Tėvų ir vaikų partnerystės  forma yra namų dienoraščiai  keliaujantys per ugdytinių šeimas arba keliaujantys žaislai. Svarbu, kad tėvai suprastų , kad mūsų tikslas – padėti  vaikui ugdytis.

Įdomi  sąveikos forma yra  šeimyninio klubo įkūrimas. Čia tėvai kartu su vaikais  žaidžia, atlieka  įvairius darbeliusir t.t. Tėvams suteikiama galimybė pajusti tai, ką vaikai veikia darželyje, tobulinti vaikų įgūdžius.

Apžvelgus ugdymą skatinančias sąveikas galima teigti, kad  yra gerai kai tėvų ir pedagogų santykiai yra  grįsti bendravimu ir bendradarbiavimu.Vykstant sąveikai tarp šeimos ir darželio stengiamasi padėti vaikui.Ugdytiniai pasiekia geresnių rezultatų, kai tėvai remia ir dalyvauja  ugdymo procese. Sėkmingai sąveikai su tėvais svarbu parinkti  aktyvias darbo formas.

 

Parengė: Asta Kraujelienė

Vaikų darželio“Vaikystės takas”

pedagogė