Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Tech­ni­nės ap­žiū­ros po­ky­čiai: di­des­nis sau­gu­mas ke­ly­je

„Netrukus teks važiuoti į techninių apžiūrų centrą. Šįsyk su didesniu nerimu, nes nuo kovo 1-osios sugriežtėjo transporto priemonėms keliami reikalavimai.
Nuotraukos

„Netrukus teks važiuoti į techninių apžiūrų centrą. Šįsyk su didesniu nerimu, nes nuo kovo 1-osios sugriežtėjo transporto priemonėms keliami reikalavimai. Tačiau didesni reikalavimai – didesnis saugumas kelyje“, – mintimis dalijosi alytiškis Dainius. Reikalavimai pakeisti dėl eismo saugumo ir aplinkosaugos užtikrinimo.

Didesnis saugumas

Nors šįsyk atsitiktinai užkalbintas vyriškis akcentavo, jog techninė apžiūra reikalinga dėl pačių eismo dalyvių saugumo, visgi nemažai transporto priemonių valdytojų dar su nemenku išgąsčiu vyksta į techninių apžiūrų centrą. Jų nuomone, tokia patikra reikalinga tik vykdytojams – pasipinigauti. Tačiau Alytaus techninės apžiūros įmonės UAB „Skirlita“ direktorius Valdas Stasiukynas įsitikinęs: transporto priemonių techninės apžiūros atlikimas neatsiejamai susijęs su valstybės viešuoju interesu bei visuomenės saugumu.

„Reikia įvertinti, kad automobilis yra padidėjusio pavojaus šaltinis. Jo saugumas eisme priklauso ir nuo techninės būklės. Saugūs kelyje turi būti ne tik vairuotojai, bet ir visi eismo dalyviai. Turime daugybę klientų, kurie savanoriškai tikrina automobilio saugumą, išsako nuomonių raštu apie techninės apžiūros naudą. Kviečiame vairuotojus savanoriškai pasitikrinti automobilio saugumą. Tokią paslaugą teikiame be eilės. Po pirmo patikrinimo už 59 litus visiems kitiems patikrinimams kaina mažinama 30 litų“, – apie tai, kad ne visi vairuotojai nusiteikę neigiamai, sakė V.Stasiukynas.

Atsižvelgta į Europos Sąjungos direktyvas

Nuo šių metų kovo 1-osios pasikeitę kai kurie Techniniai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai susiję su Europos Sąjungos (ES) direktyvomis, kuriose akcentuojamas eismo saugumas ir aplinkosauga.

Anot „Skirlitos“ vadovo, Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/40/EB „Dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninės apžiūros“ nuo kovo 1-osios perkelta į nacionalinę teisę. „Pagrindinis šios direktyvos tikslas – saugi ir gamtos neteršianti transporto priemonė, o tai yra gamtos bei žmonių sveikatos ir gyvybės saugojimas“, – akcentavo V.Stasiukynas.

Nuo šiol tikrinant daugiau dėmesio skiriama tiesioginę įtaką eismo saugumui turintiems transporto priemonių elementams: vairo mechanizmui, ratams, padangoms. Paklaustas, ar teigiamai pakeitimus priima UAB „Skirlita“ klientai, vadovas nusiskundimų neišsakė. Jis įsitikinęs, kad kai automobilis techninei apžiūrai pristatomas tinkamai paruoštas, tikrinimo procesas esti sklandus, greitas, suprantamas abiem pusėms. Todėl papildomų bėdų ar ginčų su transporto priemonių valdytojais nekyla.

Katalizatorių verslas

Vienas didžiausių pasikeitimų, kuris kelia nerimą transporto priemonių savininkams, tačiau džiugina tam tikrus asmenis, tas, kad nustatoma prievolė išsamiai patikrinti išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemas. Kitaip sakant, savininkai, kurių transporto priemonės neutralizatorius (katalizatorius) išimtas, teigiamos techninės apžiūros išvados negaus.

Priėmus šį pakeitimą rankas trinti ir džiaugtis suskato tie, kurie anksčiau supirkinėdavo katalizatorius. Šitas verslas mūsų šalyje klesti, dabar jau derėtų sakyti – klestėjo – todėl, kad katalizatoriuose esama brangiųjų metalų. Pats katalizatorius išmetimo sistemoje atlieka tarsi filtro vaidmenį – surenka kenksmingas chemines medžiagas.

Pasirodė informacija, jog seni katalizatoriai superkami brangiai, tačiau naują nusipirkti atsieina dar brangiau. Todėl tie lietuviai, kurie ruošiasi įsigyti naują automobilį, raginami pasidomėti minimo mašinos elemento egzistavimu.

ND, DT, DE

Anot V.Stasiukyno, techninės apžiūros metu nustatytas trūkumas gali būti vertinamas kaip nedidelis trūkumas (NT), didelis trūkumas (DT) ar draudžiama eksploatuoti (DE). Nuo kovo 1-osios elektros instaliacija ir jos laidai išskiriami į atskirą savarankišką poziciją, o nustačius netinkamą laidų supynimą, susukimą, pritvirtinimą, nesaugų išdėstymą, tai bus vertinama kaip didelis trūkumas.

Pasak „Skirlitos“ vadovo, dažniausiai šis trūkumas pastebimas tikrinant priekabas, automobilius po avarijos ir didesnio remonto.

Kitas svarbus pakitimas – įtvirtinta būtinybė išsamiai patikrinti elektronines stabdžių sistemas ABS ir EBD ne tik įvertinant įspėjamojo įtaiso rodmenis, bet ir patikrinant sistemos veikimą, ratų sukimosi greičio jutiklius, kitas sudedamąsias dalis, elektroninę vairo stiprintuvo sistemą, pasyviosios saugos įrenginius – SRS (saugos oro pagalves, saugos diržų įtempiklius).

Nors reikalavimų sąrašas papildytas, nuo minėtos dienos atsisakyta kai kurių patikros punktų: išmetamųjų dujų automobiliuose dvigubos patikros, iš transporto priemonių valdytojų nebus reikalaujama suskystintų dujų įrangos sumontavimo pažymos, liautasi vertinti trūkumus, susijusius su transporto priemonių estetine išvaizda ir nesvarbius kelių eismo dalyvių saugumo požiūriu. Anot V.Stasiukyno, visi šiuo metu galiojantys techniniai reikalavimai atitinka numatytuosius Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2009/40/EB „Dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninės apžiūros“.

„Daug reikalavimų, apibrėžtų direktyvoje, vertinami kaip nedidelis trūkumas, kuris suteikia teisę gauti teigiamą techninės apžiūros rezultatą, tačiau „nedidelis trūkumas“ reiškia, kad transporto priemonei nustatytas didelio poveikio eismo saugumui, žmonių sveikatai ir aplinkai statusas. Visa atsakomybė už šių trūkumų pašalinimą ir transporto priemonės naudojimą nepašalinus trūkumų tenka transporto priemonės valdytojui“, – sakė UAB „Skirlita“ vadovas.

Paklaustas, ką prieš vykstant į techninę apžiūrą patartų vairuotojams, jis atsako: „Valdytojas, prieš pristatydamas transporto priemonę į privalomąją techninę apžiūrą, turi ją tinkamai parengti, kad techninė būklė, sistemų, agregatų ir mazgų veikimas bei efektyvumas atitiktų gamintojo ir teisės aktais nustatytus reikalavimus.“