Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Renginių
Video
Katalogo kategorijų

Šiauliuose skambėjo, kanklių, bandūrų ir kantelės muzika

Šiauliuose koncertavo Ukrainos nacionalinio radijo bandūrų trio – Tatjana Malomuž, Ana Čerevyšnyk ir Lilija Petrovska.
Nuotraukos

Šiaulių koncertų salės „Saulė“ Vitražų salėje įvyko Lietuvos muzikos ir teatro akademijos su liaudies instrumentų ansambliu „Vaivora“ organizuoto IV tarptautinio liaudies instrumentinės muzikos festivalio „Rido 2013“ koncertas. Čia šiauliečiai turėjo galimybę išgirsti aukšto lygio profesionalius muzikantus, grojančius liaudies instrumentais.
 

Unikalus festivalio koncertas

Šiauliuose koncertavo Ukrainos nacionalinio radijo bandūrų trio (Tatjana Malomuž, Ana Čerevyšnyk ir Lilija Petrovska), kantele grojo atlikėja iš Suomijos Juulia Polonen, vilniečiai – birbynininkas Egidijus Ališauskas ir pianistė Elvyra Knižnikovienė-Burė.

O Šiauliams čia atstovavo visas būrys atlikėjų – kanklininkė Regina Marozienė, birbynininkai Alvaidas Bernotas, Darius Daknys, sopranas Jurgita Juozūnienė ir kanklių trio „Aušrinė“ (Regina Vaišnorienė, Regina Marozienė ir Lora Andriuškienė).

Kaip teigė viena iš šio koncerto bei festivalio organizatorių Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų mokyklos mokytoja metodininkė R. Marozienė, IV tarptautinis liaudies instrumentinės muzikos festivalis „Rido 2013“ yra vienas iš tradicinių ir galbūt pats unikaliausias renginys Lietuvoje, nes jame galima išgirsti ištobulintų liaudies muzikos instrumentų muziką, kurią atlieka profesionalūs aukšto lygio muzikantai.
 

Supažindinimas su retais instrumentais

„Šis festivalis prasidėjo tarptautiniu Jono Švedo liaudies instrumentų atlikėjų konkursu, kur S. Sondeckio menų mokyklos vienuoliktokė Kristina Alejūnaitė tapo diplomante, vėliau vyko tarptautinė mokslinė konferencija, kurioje garbūs mokslininkai iš Lietuvos, Baltarusijos, Rusijos, Suomijos diskutavo liaudies instrumentų muzikos plėtros klausimais, – pasakojo R. Marozienė. – Ir visą šių renginių bloką vainikavo tarptautinis festivalis, kuris sekmadienį prasidėjo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje koncertais.“

Šiemet festivalyje dalyvavo atlikėjai net iš devynių šalių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Baltarusijos, Rusijos, Suomijos, Ukrainos ir Armėnijos. O kadangi pagal tradiciją dalis koncertų vyksta ne tik sosotinėje, bet ir dižiuosiuose Lietuvos miestuose į Šiaulius koncertuoti atvyko ne tik lietuvių muzikantai, bet ir svečiai iš dviejų šalių – Ukrainos nacionalinio radijo bandūrų trio ir Suomijos Jano Sibelijaus akademijos studentė, grojanti kantele.

Taigi šiauliečiai turėjo unikalią galimybę per vienintelį koncertą susipažinti su specifiškais daugeliui nei matytais, nei girdėtais suomių ir ukrainiečių liaudies instrumentais, nes jau antradienį Vilniuje, Lietuvos Mokslų akademijoje, turėjo įvykti baigiamasis festivalio koncertas, kuriame, beje, koncertuoti turėjo ir išvardyti Šiaulių muzikantai.

Liaudies instrumentais atliekama klasika

Ukrainos nacionalinio radijo bandūrų trio vadovė Tatjana Malomuž teigė kartu su kolegėmis esanti labai patenkinta, kad atvyko ir į festivalį, ir koncertuoti į Šiaulius. Visoms trims atlikėjoms labai patiko Šiauliai, kurį pavadino labai jaukiu kultūros centru, ir pasidžiaugė šilta publika.

„Puiku, kad pas jus yra tokių puikių festivalių organizatorių ir tokių liaudies instrumentų muzikos entuziastų, nes mes su džiaugsmu jums galime pristatyti savo nacionalinį instrumentą, ukrainiečių liaudies dainas, kurias aranžavo žymūs mūsų kompozitoriai“, – sakė T. Malomuž.

Pasirodo, bandūra yra labai senas ukrainiečių muzikos instrumentas, kuris seniau vadintas kobza, yra pavaizduotas seniausiojo Kijevo Sofijos soboro freskose dar IV mūsų eros amžiuje. Dabar šis instrumentas yra patobulintas, todėl juo muzikantės atlieka ne tik liaudies, bet ir klasikinius V. A. Mocarto, J. S. Bacho, L. van Bethoveno kūrinius.

Ne tik bandūromis, bet ir lietuviškomis kanklėmis įmanoma atlikti klasikos ir net džiazo kūrinius, teigė Šiaulių jaunimo choro „Atžalynas“ vadovė Jurgita Juozūnienė, kuri jau kurį laiką atlieka soprano partijas koncertuodama su kanklių trio „Aušrinė“.

„Festivalio koncertui su trio parengiau ne tik lietuvių liaudies dainą, bet ir V. A. Mocarto operos „Figaro vedybos“ Siuzanos ariją, nes „Aušrinės“ kanklininkės pačios aranžuoja įvairius kūrinius – pritaiko kanklėms labai įvairaus stiliaus muziką. Tai labai įdomūs ieškojimai, nors visiems kanklės asocijuojasi su liaudies muzika“, – teigė sopranas J. Juozūnienė.

Romualda URBONAVIČIŪTĖ

www.snaujienos.lt