Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Audi A5 Sportback – kiek kitokios taisyklės

Jeigu laikytis visų taisyklių, Audi A5 modelis, turintis penkias dureles,
Nuotraukos

Jeigu laikytis visų taisyklių, Audi A5 modelis, turintis penkias dureles, nuožulnia galinę „chečbekinę“ dalį ir sedano bagažinę, turėtų vadintis „liftback“. Taip būtų teisingiau. Tačiau čia juk Audi. Ir dar – sportinio charakterio, tad gamintojo sprendimu modelis tapo „sportback“. Kita vertus, tiesos tame yra. Automobilis išėjo ganėtinai praktiškas, puikiai tinkantis kasdieniam važinėjimui, tačiau su cinkeliu – galingu varikliu, tiksliai veikiančia pavarų dėže ir puikiai sureguliuota važiuokle.

 

Beje, Audi A5 Sportback turi ir daugiau privalumų, kuriuos galima pastebėti dar net neatsisėdus prie vairo. Tarkim, nepaisant to, kad modelis yra sportinio tipo, jis neturi šiai kategorijai būdingos „agresyvios“ išvaizdos. Viskas labai plastiška ir „lengva“. Automobilio proporcijos ir kėbulo linijos dera taip puikiai, kad net didžiausi skeptikai neras prie ko prisikabinti. Matosi, kad kuriant šį modelį buvo apgalvotos visos detalės.

Viduje Audi prekių ženklo gerbėjai, stebintis gamintojo naujienas, radikalių permainų ar sprendimų neras. Vokiečiai lieka ištikimi savo konservatyviam stiliui ir vengia „staigių minties šuolių“. Bene esminis bandyto automobilio išskirtinumas – „S – Line“ paketas, su kuriuo A5 gavo sportinio tipo vairą, aliumininius antdėklus ir puikų šoninį palaikymą užtikrinančias priekines sėdynes. Tiesa, pastarosiose įsikurti nėra taip paprasta. Tiksliau, nėra paprasta į jas patekti. Kuriant A5 Sportback buvo siekiama sportiškumo, todėl automobilis išėjo ganėtinai žemas ir įlipant į jį, ypač stambesnio sudėjimo žmonėms, tenka kiek pavargti.

 Užtat įlipus pasaulis „nušvinta naujai“, nes priekinės, elektra valdomos sėdynės – labai patogios ir nesunkiai pritaikomos bet kokiai figūrai.

Įsikūrus sėdynėse galima pasigrožėti supančia aplinką. Kiekviena salono detalė puikiai pragalvota, visi pagrindiniai mygtukai, rankenėlės ir svirtelės iš vairuotojo vietos yra nesunkiai pasiekiami. Eilinį kartą savo funkcionalumu nudžiugino pavarų perjungimo svirtis ant kurios patogu pasidėti ranką tiek „žaidžiant“ su borto kompiuterio funkcijomis, rašinėjant raides ant apvalaus valdymo „pelytės“ paviršiaus.

Taip, kai kuriais atvejais – ieškant mėgstamos radijo stoties ar nustatinėjant adresą, nebereikia per visą ekraną rinkti raidžių. Jas galima rašyti lietimui jautriame „pelytės“ paviršiuje. Funkcionalu, modernu ir nereikia teplioti paties ekranėlio.

Funkcijų, kurias siūlo ir centrinis kompiuteris, ir „prasiplečiantis“ prietaisų skydelis – daug, tad jeigu prie tokio automobilio vairo sėsite pirmą kartą, jas reiktų pastudijuoti ramiai stovint aikštelėje, nes pakeliui bandyti suprasti kodėl spidometras susitraukė, o visą erdvę prieš akis užpildo žemėlapis ar ieškoti kaip išjungti tik vairuotojui matomą projekciją gali būti pavojinga.

Tokiu atveju rizikuosite ne tik savo, bet ir keleivių saugumu. O pastarųjų, ypač sėdinčių gale, reiktų pagailėti. Tenka pripažinti, kad jiems kiek nepasisekė. Į galines sėdynes dar sunkiau patekti negu į priekines, o aukštesniems kaip 180 cm žmonėms patogiausia važiuoti atsirėmus į centrinį atlenkiamą ranktūrį. Priešingu atveju atsiranda pavojus peršokant kokį „gulintį policininką“ galvą trinktelėti į gražias, bet gan žemai nuleistas ir kietokas lubas.

Taip pat reiktų nusiteikti, kad gale, daugiau mažiau patogiai tilps tik du suaugę keleiviai. Kadangi automobilis turi visus keturis varomus ratus, per visą saloną eina ganėtinai aukštas centrinis tunelis.

Užtat, jeigu keliaujate dviese – keturiese, maloniai nudžiugins Audi A5 Sportback bagažinė. Įprastomis sąlygomis jos talpa iki galinės lentynėlės – 480 litrų. Užtat ją nuėmus ir sulanksčius antros eilės sėdynes, galingą sportinį modelį galima naudoti kaip nedidelį krovininį automobilį. Galbūt bulvių maišų su A5 niekas ir nevežios, tačiau atsivežti naują televizorių ar keletą antikvarinių kėdžių tikrai pavyks. Bagažinės dangtis – ne tik valdomas elektra, bet ir operatyviai reaguojantis į kliūtis, tad pavojaus, kad netyčia galite prispausti savo ar kaimyno atžalą, taip pat nėra.

O vaikai, kiek leidžia spręsti mano patirtis, tokiais automobiliais mielai važinėjasi. Ir juos galima suprasti, nes toli gražu ne kiekvienas iš mūsų laiką leidžia prie 2,0 l 249 AG variklį turinčio „žvėriuko“ vairo. Bendrą paveikslą dar labiau pagyvina 7 pavarų robotizuota PD ir firminė Audi transmisija „quattro“ su tarpašiniu „Torsen“ diferencialu. Pastarasis 60 proc. traukos perduoda galiniams ratams, tad automobilis tinka ir šonaslydžio fanams. Tiek patyrusiems, tiek ir pradedantiesiems, nes stabilizacijos sistema, kol būna įjungta, veikiai idealiai.

Taupantiems padangas ir kitais būdais ieškantiems aštrių pojūčių Audi siūlo pasirinkti vieną iš kelių „standartinių“ važiavimo režimų arba susikurti savo nuosavą. Tiesa, pakaba, nors ir kietoka bei žema, kas užtikrina gerą stabilumą tiek tiesiame kelyje, tiek ir posūkiuose, visgi nėra adaptyvinė ir amortizatoriai čia sumontuoti paprasti. Tad keičiant važiavimo režimus galima keisti tik vairo jautrumą, variklio reagavimo į akceleratoriaus paspaudimą greitį ir pavarų dėžės veikimo algoritmą, tad didelių permainų tikėtis neverta.

Labiau patyrę vairuotojai tam tikrus niuansus, tikėtina, pajus, kiti, greičiausiai, važinės pasirinkę vieną režimą. Juolab, kad Audi A 5 Sportback bet kuriuo režimu važiuoja ne tai kad gerai, o labai gerai. Belieka tik pasvajoti apie tai, kaip smagu būtų su tokiu automobiliu apsukti ratelį kitą Bikerniekų trasoje, kur leistini dideli greičiai ir yra vietos manevrams.

Taikantis prie mūsų Kelių eismo taisyklių, bendro naudojimo keliuose, maksimalaus Audi A5 Sportback greičio ar galimybių įveikti staigius posūkius, patikrinti nepavyks. Nors važiuojant aiškiai jaučiasi, kad leistini 130 km/val. – dar tik „apšilimas“...

Kita vertus, nors sportinio tipo pakaba nežada didelio patogumo, automobilis puikiai tinka ir ramiam važiavimui. Patogiai įsikūrus vairuotojo vietoje ir valdymą patikėjus „elektroninėms smegenims“, pakeliui galima atsipalaiduoti. Tik ne per daug ilgai, nes paleidus automobilio vairą, juostas stebinti sistema po kelių perspėjimų, užuot pradėjus stabdyti, tiesiog... išsijungia. Vėl tas pats, keistokas, Audi inžinierių sprendimas, bet yra kaip yra.

Dvi dienos, keli šimtai kilometrų, įvairūs režimai, skirtingi miestai ir tik 7,5 l benzino 100 km kelio. Visai priimtinos, „nesportinės“ degalų sąnaudos. Įvertinus kitus A5 Sportback privalumus – patogias priekines sėdynes, talpią bagažinę, stabilumą kelyje, gerą valdymą – supranti, kad pagal daugelį rodiklių automobilis puikiai tinka į „kasdieninio transporto“ kategoriją. Belieka tikėtis, kad vieną dieną politikų taip gausiai žarstomi pažadai taps realybe ir tokį „kasdienį transportą“ galės nusipirkti statistinė, vidutinė šeima...

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt

 

Straipsnio kategorijos