Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Mazda CX-7 – perkam?

Geriausiai japonų automobilių gamintojas Mazda Europoje buvo žinomas
Nuotraukos

Geriausiai japonų automobilių gamintojas Mazda Europoje buvo žinomas savo kompaktiškais sedanais ir chečbekais, tačiau nenorėdami atsilikti nuo bendrų tendencijų, 2006 m. japonai sukūrė savo pirmąjį krosouverį – CX 7.

Nuo tada automobilis pergyveno vieną atnaujinimą, o 2012 m. modelio, kaip morališkai pasenusio, gamyba buvo nutraukta. Užtat antrinėje rinkoje jis greitai rado savo nišą ir, būdamas palyginti nebrangus, vis dar išlieka ganėtinai populiarus.

Pirmosios Mazda Cx 7 versijos išvaizda buvo kuriama remiantis projektinio modelio MX-Crossport, pristatyto Detroito automobilių parodoje 2005 m., dizainu. Projektinis modelis „paveldėjo“ kai kuriuos sportinių versijų, tokių kaip RX-8 ir Mazda6 MPS, bruožus, bei buvo papildytas SUV segmentui būdingais atributais.

Mazda CX 7 priekis turi aiškiai išreikštus Mazda „šeimyninius bruožus“ – didelį, žemai esanti oro įsiurbimo kanalą, mažas radiatoriaus groteles, gilias reljefines linijas ir galingus priekinius sparnus.

Žvelgiant iš šono, modelyje dominuoja priekiniai stogo statramsčiai, palinkę 66 laipsniais ir priekinis stiklas, palenktas daugiau negu dalyje sportinių modelių. Šios detalės sukuria stogo išlinkimą, kuris harmoningai tiesiasi link vidurinių statramsčių, o vėliau lengvai „lūžta“ ir nusileidžia link galinio statramsčio ir galinio spoilerio.

Trumpoje, galinėje kėbulo dalyje dėmesį patraukia klasikiniai sportinių automobilių bruožai – du dideli išmetimo sistemos vamzdžiai, į šonus besitęsiantys žibintai ir galinis spoileris.

Automobilis iš bendro srauto išsiskyrė ir dėl ypatingos formos, aerodinamiką pagerinančio bamperio. Įtakos aerodinamikai turi ir priekiniai bei galiniai deflektoriai, esantys prieš visas padangas, didelis variklio skyriaus apatinis dangtis, slenksčių antdėklai ir duslintuvas. Visos detalės buvo kurtos taip, kad optimizuotu po automobilio dugną praeinančius oro srautus, taip gerinant aerodinaminio pasipriešinimo koeficientą ir mažinant automobilį keliančias jėgas.

Mazda CX 7 gali pasigirti sportinio stiliaus interjeru, SUV erdve ir kokybiškomis medžiagomis. Interjero išskirtinumas – dviejų tonų apdailą skirianti linija, einanti per visą automobilio ilgį. Ši linija atspindi išorės kėbulo linijas ir griauna įprastą stilistinį požiūrį, pagal kurį salono apdaila skiriasi nuo bagažinės skyriaus apdailos. Iki automobilio galo pratęsta linija suteikia interjerui ne tik sportiškumo, bet ir išbaigtumo pojūtį.

Automobilio apdailai buvo panaudotos aukščiausios kokybės, atsparios nusidėvėjimui medžiagos ir dekoratyviniai elementai.

Salono viduje be vairuotojo patogiai gali įsikurti dar keturi suaugę žmonės, kurių daiktai tilps bagažinėje. Pastaroji, ne tik erdvi, bet ir daugiafunkcinė. Sulanksčius antros eilės sėdynes, bagažinės grindų skyrius viršija 100 cm. Standartinėje situacijoje „krovinių skyriaus“ tūris siekia 450 l.

Dažniausiai antrinėje rinkoje CX 7 galima rasti vienos iš dviejų – „Touring“ ir „Sport“ – sąrangos versijų. Aukščiausia, „Sport“, versija pasiūlys odinį saloną, elektra valdomą vairuotojo sėdynę, beraktį užvedimą, lietaus daviklį, padangų slėgio daviklius, galinio vaizdo kamerą, aklųjų zonų stebėjimo sistemą, ksenoninius žibintus, Bose audio sistemą ir 19 colių lengvo lydinio ratlankius.

Bazinė versija „Touring“ „pradiugins“ tik klimato kontrole ir nuolatinio greičio palaikymo sistema bei daugiafunkciniu vairu.

Dažniausiai sutinkami automobilis su 2,5 l 173 AG, arba 2,3 238 AG benziniais varikliais bei 6 pavarų APD.

Priekinė Mazda CX 7 pakaba – puikiai pažįstama „McPherson“, sureguliuota taip, kad būtų pakankamai kieta ir tvirtai laikytų palyginti aukštą automobilį kelyje. Konstrukcijoje panaudoti statramsčiai su rutulinėmis atramomis ir guoliais, galingos spyruoklės, kontroliuojančios šonines jėgas ir šeši tvirtinimo taškai su guminėmis atramomis.

Daugiasvirtė galinė pakaba buvo kurta taip, kad iki minimumo sumažintų ratų išvirtimą ir laikytų juos beveik vertikalioje padėtyje net ir atliekant staigius posūkius.

Visiškai nepriklausoma Mazda CX 7 pakaba papildyta aktyvaus sukimo momento perskirstymo tarp ašių sistema. Pastaroji sistema leidžia optimaliai išnaudoti visą variklio 380 Nm sukimo momentą. Elektroninis sistemos blokas stebi vairo pasukimo kampą, ratų sukimosi greitį, šoninį automobilio greitėjimą ir droselinės sklendės padėtį. Operatyviai išanalizavusi informaciją, sistema, priklausomai nuo kelio dangos būklės ir oro sąlygų, gali pakeisti priekiniams ir galiniams ratams tenkančią traukos jėgą.

Sistemos valdymo blokas perskirsto sukimo momentą tarp priekinio ir galinio tilto per aktyvią, elektronika valdoma, movą, esančią prieš galinį tarpašinį diferencialą. Taip sukimo momentas tarp tiltų gali pasikeisti nuo 100/0 iki 50/50 proc.

Gerai paieškojus, galima rasti ir tik priekiniais ratais varomą Mazda CX 7, kuri gali pasigirti gerokai mažesnėmis degalų sąnaudomis.

Be visų keturių varančių ratų sistemos, CX 7 turi ir nemažai aktyvaus bei pasyvaus saugumo sistemų, leidusių automobiliui surinkti penkias saugos žvaigždutes per US NCPA smūgio iš priekio bandymus.

Taip pat automobilis turi tokias sistemas kaip ABS, EBD, EBA, DSC ir TCS. Jau bazinėje sąrangoje visi modeliai turi priekines, šonines ir langams skirtas saugos pagalves. Visos penkios vietos turi atskirus, tritaškius, saugos diržus, priekinių sėdynių diržai gavo įtempimo jėgos ribotuvus ir įtempiklius.

Mazda CX 7 – patikimas ir nekaprizingas automobilis. Silpniausia krosouverių, ypač pagamintų 2008 – 2009 m., vieta – turbina, kuri gali nelaiku sugesti. Pirmieji galimo gedimo požymiai – pilki dūmai iš išmetimo sistemos. Laiku į tai sureagavus, remontas turėtų kainuoti dvigubai pigiau negu naujos detalės pirkimas.

Pasitaikė atvejų, kad, laikui bėgant, pradėdavo belsti amortizatorių atraminiai guoliai, dalis vairuotojų skundėsi stringančią kondicionieriaus mova, tačiau daugiau „chroniškų“ ligų pastebėta nebuvo, tad jei automobilis atrodo tvarkingai, lengvai vedasi ir kelyje nebarška, galite pirkti.

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt