Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Volkswagen Tiguan 2016 – Premium segmentui nieko nebeliko?

Praleidus kelias dienas prie naujojo VW Tiguan vairo
Nuotraukos

Ne taip seniai koncernas „Volkswagen“ nusprendė riboti į automobilius „Skoda“ montuojamos įrangos kiekį. Priežastis labai banali – pigesni Skoda modeliai pradėjo konkuruoti su Volkswagen automobiliais, o vidinė konkurencija niekam nereikalinga.

Praleidus kelias dienas prie naujojo VW Tiguan vairo pradedu galvoti, kad netrukus panašus likimas gali ištikti ir Volkswagen automobilius, nes jie gali sudarys rimtą konkurenciją Premium segmento atstovams – Audi prekių ženklui. Ir tai visai realu – naujasis Tiguan gavo gausybę modernios įrangos, kuria anksčiau galėjo pasigirti tik Premium segmento modeliai.

 

Be to, ir pats modelis tapo gražesnis. Aišku, grožis – subjektyvi sąvoka, tačiau vizualiai palyginus ankstesnės ir dabartinės kartos Tiguan, akivaizdu, kad automobilis tapo ryškesnis, veržlesnis, gal net kažkiek agresyvesnis, tačiau išsaugojo kažką „savo“ ir nesupanašėjo su kitais koncerno modeliais. Aišku, panašumų yra, tačiau naujasis VW Tiguan išsaugojo savo individualumą ir yra nesunkiai atskiriamas bendrame transporto sraute.

 

Naujasis modelis gavo tą pačią MQB platformą, kuri jau naudojama VW Golf ir Passat gamybai. Ji leido sukurti erdvesnį ir didesnį automobilį, o ypatingai tvirto plieno panaudojimas užtikrino kėbulo standumą. Tapdamas didesniu už pirmtaką – ilgis 4 486 mm (+60 mm), plotis 1 839 mm (+30 mm), tuo pat metu naujasis Tiguan palengvėjo net 50 kg. 11 mm, iki 200 mm, padidėjo ir automobilio prošvaisa.

Naujojo Tiguan viduje individualizmo kiek mažiau. Net nemačius automobilio išorės, iš vidaus apdailos detalių, panaudotų medžiagų ir bendro dizaino nesunkiai atspėsi, kad prieš tave – vienas iš Volkswagen šeimynos atstovų. Jau ne kartą anksčiau aptartas vokiečiams būdingas griežtas konservatizmas čia labai aiškiai matomas. Ir panašu, koncernas dar ilgai nieko radikaliai nekeis – vokiečiai pripratę prie tvarkos, bet kuriame „VW“ modelyje viskas aišku ir pažįstama, papildomos modernios naujovės bendro vaizdo negadina, tad kam „išradinėti dviratį“?

 

Aišku, vokišku papročiu, papildomi privalumai kainuoja, tačiau galvojant apie automobilį sau ir šeimai, paišlaidauti verta. Stiklinis stogas, kuris labai patinka vaikams, davikliai, kameros, gausybė kitų elektroninių pagalbininkų ir net elektra valdomos bagažinės durelės. Tiesa, pastarosios kiek nustebino – vieną dieną jos stabtelėjo tik palietusios pakeliui atsiradusią „kliūtį“, o kitą visa jėga bandė „kliūtį“ prispausti... Norėtųsi, kad ši sistema visada veiktų vienodai gerai, nes kartais vietoj tyčia pakištos rankos gali pasitaikyti ir užsisvajojęs vaikas.

Užtat nebuvo jokių priekaištų automobilio ekranų grafikai ir multimedinės sistemos priedams. Viskas aišku, suprantama ir paruošta naudoti be papildomų instrukcijų. Ekranėlis, priklausomai nuo sąrangos, gali būti penkių arba aštuonių colių. Numatyta sinchronizacija su išmaniaisiais telefonais, kurie dabar, dažniausiai naudojami pokemonų medžioklei, todėl juos turi toli gražu ne visi.

Bandytoje versijoje buvo vaizdą 360 laipsnių kampu pateikianti kamera, labai pravertusi manevruojant ribotoje erdvėje ir automatinė parkavimo sistema, kuri leidžia prisiparkuoti ypatingai tiksliai. Problema gali būti nebent tame, kad pripratus parkavimą patikėti automobiliui, palaipsniui pats gali pamiršti, kaip tai daroma...

Norint, buvo galima keisti ir prietaisų skydelio rodomą informaciją. Prieš save buvo galima matyti navigaciją, kurią dubliavo projekcine virš paties skydelio, automobilio būklę, degalų sąnaudas ar tiesiog tamsų ekraną.

Beje, degalų sąnaudas buvo galima stebėti ir spidometro bei tachometro centruose atsirandančiuose „apskritimuose“. Abejotina ar toks dubliavimas tikrai reikalingas, tačiau galimybė pačiam pasirinkti, ką matyti – degalų sąnaudas, važiavimo ekologiškumą ar pasvyrimo kampą esant įjungtam bekelės režimui – džiugina.

Elektroninės smegenys siūlo daugybę rodiklių ir nustatymų, tačiau visame tame informacijos sraute aš pasigedau... lietuvių kalbos. Panašu, kad Volkswagen, šiuo klausimu, Lietuvos dar neatrado, todėl pamažėl pradeda atsilikti kitų gamintojų, jau siūlančių lietuviškas sistemas. Užmerkus akis į šį trūkumą, visa kita – aukščiausio lygio. Galbūt kiek prastesnės, lyginant su Premium segmentu, apdailai panaudotos medžiagos, tačiau surinkimas – idealus. Dar vienas ryškus žingsnis link Premium segmento kokybės – priekinės sėdynės. Iki šiol ypatingai patogias sėdynes, kuriose pailsi net ir tolimose kelionėse, siūlė tik prabangių automobilių gamintojai. Panašu, kad situacija keičiasi ir VW Tiguan – puikus to patvirtinimas. Keli šimtai kilometrų prie vairo, minimalūs stabtelėjimai pakeliui ir... jokio nuovargio išlipus. Nuvažiavai 1 000 pasiilsėjai, kol įsipylei degalų ir važiuok toliau.

Juolab, kad vietos užtenka ir sėdintiems gale – automobilio ratų bazė pailgėjo 80 mm. Galvojant apie antros eilės keleivių patogumą, jiems buvo išvesta ne tik atskira, valdoma šildymo sistema, bet ir ant priekinių sėdynių nugarėlių sumontuoti atlenkiami staliukai. Esant reikalui, antros eilės sėdynes galima atskirai perstumti, taip dar labiau padidinant ganėtinai talpią bagažinę.

Bagažinė, lyginant su ankstesne karta, padidėjo 145 l – iki 520/615 l. Nulenkus lygų paviršių su bagažinę sudarančias antros eilės sėdynės, bagažinės tūris išauga iki 1 665 l. Sėdynes galima nulenkti lengvu rankenėlės truktelėjimu, tačiau pakelti teks patiems – skirtumas nuo Premium segmento visgi turi būti.

Europoje naujasis VW Tiguan bus siūlomas su vienu iš aštuonių variklių. Pirkėjams siūloma po keturis benzininius ir dyzelinius agregatus, kurių galia svyruoja nuo 115 iki 240 AG. Bandyta versija turėjo 2,0 l 150 AG dyzelinį variklį, veikiantį poroje su 7 pavarų robotizuota DSG tipo PD bei dviguba sankaba. Pirmosios tokio tipo pavarų dėžės sulaukė nemažai priekaištų, tačiau koncernas pasimokė iš savo klaidų ir dabartinė versija veikia puikiai. Aišku, iš ganėtinai didelio ir masyvaus automobilio, nepaisant to, kad jis turi ir „Sport“ režimą, dinamikos stebuklų nereiktų tikėtis, tačiau pajudant aiškiai jaučiama tam tikra atsarga, kuri leidžia užtikrintai jaustis tiek magistralėje, tiek ir miestų labirintuose. Prie transmisijos veikimo prisikabinti neįmanoma – ji veikia ypatingai tiksliai, tinkamai perjunginėdama pavaras. Numatyta galimybė ir pavaras junginėti pačiam, tačiau mažai tikėtina, kad, šiuo atveju, vairuotojas būtų tikslesnis už elektronines smegenis, kurios, beje, ganėtinai ilgai nesikišta į „rankinį“ valdymą ir daromas „klaidas“.

Turbūt tai, kad didžiąją laiko dalį į PD veiklą nesikišau, pasitikėdamas elektronika, vidutinės degalų sąnaudos po kelių dienų pasivažinėjimų siekė tik 5,7 l/ 100 km. Kitaip sakant, pilnu baku galima nuvažiuoti daugiau negu 1 000 km. Ir tai džiugina.

Automobilio važiuoklė – kaip daugelio Volskwagen. Nei per daug minkšta, nei per daug kieta. Amortizatorių kietumas, kaip ir variklio darbas, keičiasi pasirinkus „Sportinį“ režimą, tačiau, pasikartosiu, kalbame ne apie mažą automobiliuką, o apie didelį krosouverį, todėl „sportiniu“ jį galima vadinti tik sąlyginai. 

Kita vertus, Tiguan turėjo jam gerokai labiau tinkančią opciją – ratuką, leidžiantį pasirikti važiavimo stilių priklausomai nuo kelio dangos tipo ir oro sąlygų. Režimai keturi – kelias, sniegas, bekelė ir „individuali“ bekelė (Onroad, Snow, Offroad ir Offroad Individual). „Sniego“ režimui reikia palaukti žiemos, o štai įjungus bekelės režimą elektronika iškart įjungia pagalbą leidimuisi nuo kalno, keičiasi ESP ir keturių varančių ratų „4Motion“ veikimo algoritmai. Galbūt rimtų bekelių ir nereiktų bandyti įveikti, tačiau išmaltame ir duobėtame miško keliuke automobilis judėjo labai tvarkingai – visi nelygumai buvo įveikti nė karto neužkabinus bamperio ar kokios, žemiau esančios detalės.

Dar vienas, teigiamai nuteikęs, momentas – aktyvi Tiguan saugumo sistema. Elektronika ne tik stebi kelio juostas ir grąžina automobilį į „tiesos kelią“, bet ir pasirengusi pažadinti snaudžiantį vairuotoją staigiu stabtelėjimu. Staigiai stabdyti pats Tiguan gali ir prieš netikėtai pasirodžiusią kliūtį, tad, nori nenori, pakeliui imi ir atsipalaiduoji. Beje, automobilis reaguoja ir į tai – kelionės pradžioje sistema „užfiksuoja“ vairuotojo važiavimo stilių ir kai jis ilgai neatlieka jokių veiksmų, primygtinai ima siūlyti sustoti ir pailsėti. Esą pavargai, išgerk kavos ir tada važiuosim toliau. Tai yra, gamintojas padarė viską, kad kelionės būtų ne tik patogios, bet ir saugios ir dabar tik nuo paties žmogaus priklauso, kiek jis šiomis moderniomis technologijomis pasinaudos.

Įvertinus visus naujojo Tiguan privalumus belieka sau ir kitiems Lietuvos vairuotojams palinkėti rasti atliekamų pinigų tokiam, beveik Premium segmento, modeliui ir leistis į tolimas keliones, kol mūsų trumpa ir ganėtinai lietinga vasara dar visai nesibaigė.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt

 

Taip pat skaitykite

Ieškome talpiausio automobilio - Volkswagen Sharan

Volkswagen Touran – daugiau negu tikiesi

Ieškome talpiausio automobilio – Volkswagen Touran