Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Dažniausios sunkiojo transporto gedimų priežastys

Sunkiojo transporto agregatų gedimai tiesiogiai susiję su metų sezonais
Nuotraukos

Sunkusis transportas – specifinė, brangi transporto sritis, reikalaujanti gerokai daugiau dėmesio ir investicijų negu lengvieji automobiliai. Deja, nepaisant to, kad sunkvežimiai ar traktoriai kainuoja gerokai daugiau negu lengvieji automobiliai, jie taip pat laiks nuo laiko dėvisi ar net genda. Jeigu sunkusis transportas eksploatuojamas netinkamai, gedimų tik daugėja. Apie tai, koki gedimai pasitaiko dažniausiai ir kaip jų būtų galima išvengti, autoprim.lt skaitytojams pasakoja TSŠK „Inžinerija“ vadovas Leonas Vedeikis.

 

„Mūsų įmonė specializuojasi sunkiojo transporto pavarų dėžių, reduktorių, vairo mechanizmų remonte, tad šie gedimai ir yra „duona kasdieninė“. Kasdien remontuojame būtent kažką iš minėtų mazgų ir sistemų.“ – pasakoja pašnekovas.

Pašnekovas pastebi, kad minėtų sunkiojo transporto agregatų gedimai tiesiogiai susiję su metų sezonais. Praktika rodo, kad žiemą dažnai sugadinamos pavarų dėžės. Taip atsitinka neatsargiai buksyruojant įklimpusį transportą ir neatjungus kardano veleno. Jeigu tokiu būdu yra buksyruojama bent 5 kilometrus, dėl to, kad nesisuka tepalo siurblys ir sistema nėra tepama, gali susilydyti guoliai, perkaisti krumpliaračiai ir t.t. Remontas tokiu atveju kainuos nepigiai.

Tepimo nebuvimas – tipinė pavarų dėžių su išoriniais tepalo filtrais problema.Tokius filtrus reikia keisti mažiausiai kartą per metus. Priešingu atveju jų korpusai gali prarūdyti ir pradėti leisti tepalus. Tepalui ištekėjus pasekmės būna liūdnos.

Daugiausia problemų sunkiojo transporto savininkams keliam „ZF“ dėžės, montuojamos į „MAN“, „DAF“ ir „Iveco“ sunkvežimius. – teigia Leonas Vedeikis. Reikalas tas, kad aliumininai šių pavarų dėžių korpusai viršuje, siekiant geresnio vėdinimo, turi išlietus specialius kvadratėlius, kuriuose nuolat kaupiasi drėgmė, purvas ir kitos, dėžės korpusui kenkiančios šiukšlės. Laikui bėgant dėl neigiamo išorės poveikio dėžių korpusai prakiūra ir į vidų pradeda sunktis vanduo.

Žiemą dažniau genda ir galinių transporto priemonių tiltų reduktoriai. Dažniausiai problemos fiksuojamos esant slidžiai kelio dangai. Teoriškai visi vairuotojai žino, kad ratams prasisukant būtina naudoti blokavimo mechanizmą, tačiau prieš posūkį šį mechanizmą reikia atjungti. Jo neatjungus po posūkio gali pasigirsti nemalonus traškesys, kuris informuoja apie tai, kad dėl neįjungto arba tinkamu laiku neišjungto blokavimo mechanizmo sulūžo satelitų mechanizmas. Satelitų lūžimą nustatyti ganėtinai paprasta ir automobiliui stovint. Tereikia išleisti tepalą iš tilto. Jeigu jame bus metalo priemaišų, taps aišku, kad laukia remontas.

Patiems galima nustatyti ir pavarų dėžių gedimus. Transporto priemonei važiuojant reiktų atleisti akceleratoriaus paminą. Jeigu pavara iššoka (kitaip sakant „dingsta“), tai išduoda, kad sudilę pavarų dėžės sinchronizatoriai ir jai būtinas, mažiausiai, kapitalinis remontas. Atskirais atvejais, kai pavarų dėžė būna sugadinta nepataisomai, arba remonto darbų kaina viršija jos rinkos vertę, pavarų dėžę tenka keisti nauja.

Kiek sunkiau nustatyti sunkvežimio vairo kolonėlės gedimus. Tam jau reikalingas specialus stendas. Kita vertus, jeigu vairuotojas pastebi, kad vairas sunkiai sukasi į kairę pusę, tačiau lengvai – į dešinę, tai reiškia, kad nebepataisomai sugadintas vairo kolonėlės korpusas ir sutvarkyti kolonėlės nebepavyks. Ją teks keisti.

Sunkusis transportas – ne lengvasis automobilis. Sustojus pakeliui ar užsukus į „garažiukus“ rimtų gedimų sutvarkyti nepavyks, tad sunkiojo transporto savininkai turi įprasti atsiradus gedimams kreiptis į specialistus. Tik turintis atitinkamą įrangą, sąlygas ir patirtį serviso darbuotojai tiksliai nustatys gedimo sunkumą ir pavojingumą. Vienu atveju, kai gedimas palyginti lengvas, transporto priemonė galės pati pasiekti garažą ir ten laukti remonto, kitu gali ją tekti palikti servise. Nežinant gedimo pobūdžio labai nerekomenduotina toliau intensyviai eksploatuoti transporto priemonę: net nedidelis gedimas, toliau važiuojant ar dirbant, gali tapti kapitalinio remonto ar net tam tikro mazgo (detalės) keitimo priežastimi.

Gedimus, kaip ir ligas, reikia „gydyti“, kitaip sakant – šalinti laiku ir tinkamais metodais. Kita vertus, jeigu jau tenka pirkti naujas detales, nereiktų skubėti „remti“ atstovybių ir permokėti už detalę. Kartais pigiau ir paprasčiau reikiamą detalę įsigyti tiesiai iš gamintojų, su kuriais mes tiesiogiai bendradarbiaujame, todėl galime pasiūlyti detales prieinamomis kainomis.

Kiekvienas transporto priemonės savininkas ir vairuotojas (operatorius), turi atminti, kad norint rečiau lankytis servisuose, reikia ne tik tinkamai eksploatuoti savo turimą techniką, laiku atlikti techninius aptarnavimus, bet ir, pradėjus remonto darbus, sutvarkyti ne tik konkretų sugedusį mazgą, bet ir patikrinti šalimais esančius mazgus bei detales. Labai dažnai iš jų išvaizdos ar darbo metu skleidžiamų pašalinių garsų galima suprasti, kad netrukus ateis ir jų eilė.

Tarkim, remontuojant pavarų dėžę reikia patikrinti ir sankabą. Jeigu paaiškės, kad sankaba sudilusi (disko storis mažesnis negu 8 mm), verčiau ją iškart keisti. Taip bus išvengta papildomų remonto darbų ir išlaidų ateityje.

Vairuotojai turėtų įprasti visas dylančias dalis – stabdžių trinkeles, lingių pirštus, kardano veleno kryžmes, ratų guolius, riebokšlius stengtis keisti tada, kada jų gedimai tik pradeda reikštis, nes dažnai mažas gedimas įtakoja žymiai rimtesnių gedimų atsiradimą, todėl laiku pašalinus nedidelį gedimą galima išvengti žymiai skausmingesnių pasekmių. Tarkim, sudilus stabdžių kaladėlėms ir jų laiku nepakeitus, nepataisomai sudyla ir stabdžių diskai, laiku nepakeisti lingių pirštai sugadina juos laikančius kronšteinus, nesuteptos ir klibančios kryžmės sugadina kardano lizdus, ratų guoliai – stebules, o kas nutinka tada, kai tepalą leidžia riebokšliai, turbūt aišku visiems, nors kiek susidūrusiems su technika. Reikia nepamiršti, kad kiekvienas dirbantis mechanizmasužpildytas tepalu būtinai turi viršuje vadinamąjį alsuoklį, kuris neleidžia mechanizmo viduje susidaryti slėgiui. Užsikimšus šiam alsuokliui, mechanizmo viduje susidaro slėgis, kuris sąlygoja riebokšlių tepalo praleidimą. Rekomenduojama šiuos alsuoklius periodiškai tikrinti.

Visa technika, nesvarbu ar ji nauja ar sena, daug dirbanti ar išvažiuojanti tik keletą kartų į metus, turi tendenciją gesti. Tai turėtų suprasti kiekvienas šios technikos savininkas, ir tam, kad užtikrintų savo ir kitų saugumą, nepatirtų finansinių nuostolių turi periodiškai ją prižiūrėti, tikrinti ir, atėjus laikui, remontuoti. Ne visuomet vairuotojas ar transporto priemonės savininkas gali tai padaryti pats, kadangi reikia žinoti tam tikrus niuansus apie kiekvieną transporto priemonę ar atskirą jos agregatą. Tokios žinios įgijamos studijuojant ir žinoma per ilgametę praktiką. Tad iškilus bėdai ar tik norint gauti profesionalų patarimą, mūsų specialistai visuomet pasirengę padėti.

 

Dėkui už pokalbį.

Prim.lt