Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų
Nuotraukos

Konkurso „ARTech 2016“ dalyviai: inžinerija daug įdomesnė, kai į ją įdėtą meno

Ar langų gamyba gali būti poetiška, o į metalo apdirbimo darbus galima žvelgti, kaip į spalvų ir šešėlių žaismą? Tikrai taip. „Net įvairiausi varžtai ar visiškai minčių nekeliantys laidai, pasistengus gali tapti meno kūriniais, svarbiausia turėti idėją. Inžinerija yra daug įdomesnė, kai į ją įdėtą meno“, – samprotauja Kelmės Jono Graičiūno gimnazijos moksleivė Kotryna, viena iš konkurso „ARTech 2016“ finalininkių.

Vasario mėnesį startavęs Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) ir Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos (LINPRA) organizuojamas konkursas „ARTech 2016“, kvietęs Lietuvos moksleivius kūrybiškai atsakyti į klausimą „Su kuo man asocijuojasi inžinerija?“, pajudėjo į finišo tiesiąją. Iš daugiau nei 60 užsiregistravusių komandų išrinkta po 4 nugalėtų komandas video filmukų ir fotografijų kategorijose.

Konkursas sulaukė išskirtinio dėmesio – į jį užsiregistravo komandos iš Klaipėdos, Alytaus, Panevėžio, Kauno, Klaipėdos, Mažeikių, Utenos, Šilalės, Ukmergės, Kelmės ir kitų miestų bei miestelių. Vienas iš sudėtinių konkurso dalių – pažintinės ekskursijos į inžinerines įmones. Moksleiviams duris atvėrė įmonės UAB „Vilniaus vandenys“, „Coca-cola“, UAB „Poremo“, Baltec CNC Technologies, GEALAN BALTIC ir daugelis kitų.

„Dalyvaudami šiame konkurse supratome, kad inžinerija – tai viskas, kas mus supa. Ir ji yra be galo įdomi! Eksperimentavimai ir bandymai konstruoti prietaisus mus skatina ieškoti naujų technologijų, kurios gali padėti ateityje mūsų ir tolimesnėms kartoms“, – visiškai kitomis akimis inžineriją pamačiusi tvirtina ir Kauno „Saulės“ gimnazijos moksleivė Paula, kurios komanda tapo viena iš konkurso video kategorijos finalininkų.

Taip pat tarp jų atsidūrė komandos „Plieninis muilas“ (Vilniaus licėjus), „Projektas „Žibutė“ (Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija) bei „KVA“ (Prienų „Žiburio“ gimnazija). Nuotraukų kategorijos finalininkais išrinkti Kotryna Mauragytė (Kelmės Jono Graičiūno gimnazija), Andrius Pazikas (Vilkijos gimnazija), Vilkijos gimnazijos komanda „Inžinerijos deivės“ bei Vilniaus Radvilų gimnazijos komanda „SkyVid Media“.

Finalininkų dar laukia paskutinis etapas – kūrybinės dirbtuvės VGTU „LinkMenų fabrike“. Jo direktorius Adas Meškėnas, aptardamas dalyvių darbus, stebėjosi jų originalumu: „Moksleivių darbai išties išradingi ir pasižymi gana aukšta kokybe. Nekantraudami laukiame, kol galėsime susitikti su jaunaisiais kūrėjais „LinkMenų fabrike“ vyksiančiose dirbtuvėse“. Jis pasakojo, kad dirbtuvių metu moksleiviai bus supažindinti su profesionalia technika, mokomi kompozicijos bei postprodukcijos subtilybių – nuo idėjos suformavimo iki jos įgyvendinimo, nuo filmavimo/fotografavimo iki medžiagos apdorojimo ir specialiųjų efektų.

„LinkMenų fabrikas“ visada atviras jauniems kūrybiškiems žmonėms, tad tikimės, kad „ARTech 2016“ konkurso dalyviams kūrybinių dirbtuvių metu gautos žinios bus naudingos ne tik tobulinant savo darbus finaliniam vertinimui, bet pravers ir ateityje“, – sakė A. Meškėnas. Po kūrybinių dirbtuvių moksleiviai dar galės tobulinti savo darbus, o nugalėtojus išrinks komisija.

Finale nugalėtojai pasidalins puikiais prizais, tarp kurių – kelionė į Londono mokslo muziejų, viešnagė Estijos mokslo centre, ekskursija į Vilniaus kino klasterį ir dalyvavimas reklamos filmavime, POLAROID fotoaparatai bei kiti vertingi prizai. Konkurso prizinis fondas siekia 2900 eurų.

  

Video kategorijos finalininkų darbai:

https://www.youtube.com/watch?v=bE_AMppRmis&index=12&list=PL2IQXorxEfRxUCo2_D5bQ-iKnatuZs7yc

https://www.youtube.com/watch?v=Ei2gNMIS-Ns&index=13&list=PL2IQXorxEfRxUCo2_D5bQ-iKnatuZs7yc  https://www.youtube.com/watch?v=yevS1I9-zlI&list=PL2IQXorxEfRxUCo2_D5bQ-iKnatuZs7yc&index=7

https://www.youtube.com/watch?v=-oqZHXSaGN8&index=2&list=PL2IQXorxEfRxUCo2_D5bQ-iKnatuZs7yc

 Visus konkurse dalyvaujančius foto ir video darbus galite rasti „ARTech 2016“ Facebook profilyje: https://www.facebook.com/vgtuartech/  

 

 

###